2016-01-23

REGULAMIN ORGANIZACYJNY ŻŁOBKA

Załącznik Nr 1

do Zarządzenia Nr 4 /2011

Dyrektora Żłobka Nr 9

w Opolu

 

 

REGULAMIN ORGANIZACYJNY ŻŁOBKA NR 9 W OPOLU

 

§1

 

Postanowienia ogólne

 

 

Regulamin Organizacyjny Żłobka Nr 9 w Opolu określa:

  1. Zakres zadań Żłobka Nr 9 w Opolu.

  2. Zasady rekrutacji dzieci oraz pobierania opłat za żłobek.

  3. Strukturę organizacyjną żłobka.

  4. Zadania wspólne pracowników.

 

§2

 

Ilekroć w niniejszym regulaminie mowa o:

  1. Regulaminie- oznacza to Regulamin Organizacyjny Żłobka Nr 9 w Opolu.

  2. Żłobku- oznacza to Żłobek Nr 9 w Opolu.

  3. Dyrektorze- oznacza to Dyrektora Żłobka Nr 9 w Opolu.

  4. Pracowniku- oznacza to osobę zatrudnioną z Żłobku Nr 9 w Opolu.

  5. Rodzicu- oznacza to rodzica lub opiekuna prawnego dziecka.

 

 

§3

 

Żłobek używa na tablicach, pieczątkach, formularzach, ogłoszeniach i w korespondencji nazwy:

 

Żłobek Nr 9

ul. Skautów Opolskich 6

45-286 Opole

 

 

§4

 

  1. Żłobek jest jednostką organizacyjną Miasta Opole, prowadzoną w formie gminnej jednostki budżetowej.

  2. Siedziba Żłobka znajduje się w Opolu przy ul. Skautów Opolskich 6, Miasto Opole jest obszarem działania Żłobka.

  3. Żłobek zapewnia opiekę nad dzieckiem w wieku od 20 tygodnia do 3 lat. W ramach opieki realizowane są funkcje: opiekuńcza, wychowawcza i edukacyjna.

  4. Ze żłobka może korzystać każde dziecko w wieku do 3 lat, jeżeli nie ma zapewnionej opieki domowej w godzinach pracy lub nauki rodziców, albo w przypadku niepełnosprawności tych osób lub do 4 lat, gdy rodzice udokumentują przeszkody uniemożliwiające edukację w przedszkolu.

  5. Warunki przyjmowania dzieci do Żłobka określa niniejszy regulamin.

  6. Gospodarka finansowa Żłobka prowadzona jest na zasadach określonych w obowiązujących przepisach.

 

§5

 

Zakres zadań

 

 

  1. Żłobek realizuje cele i zadania określone w ustawie o opiece nad dziećmi do lat 3 i przepisach wydanych na jej podstawie, a w szczególności:

  1. zapewnia dzieciom opiekę w warunkach bytowych zbliżonych do warunków domowych,

  2. gwarantuje dzieciom właściwą opiekę wychowawczo- edukacyjną, przez prowadzenie zajęć zabawowych z elementami edukacji z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb, rozwoju psychoruchowego oraz wieku dzieci,

  3. prowadzi działania z zakresu profilaktyki zdrowia,

  4. zapewnia wyżywienie odpowiednie do wieku zgodne z normami żywieniowymi dla małych dzieci,

  5. prowadzi profilaktykę z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju ,

  6. dba o bezpieczeństwo i zdrowie dzieci,

  7. współdziała z Rodzicami dzieci uczęszczających do Żłobka.

  1. Realizacja zadań odbywa się na podstawie rocznego planu pracy.

 

 

§6

 

 

  1. W Żłobku może być powołany Komitet Rodzicielski stanowiący reprezentację Rodziców dzieci uczęszczających do Żłobka.

  2. Komitet Rodzicielski działa na podstawie Regulaminu Komitetu Rodzicielskiego ustalonego przez Rodziców w uzgodnieniu z Dyrektorem.

 

 

§7

 

Zasady rekrutacji i przyjęć do żłobka

 

 

  1. Żłobek działa na zasadzie powszechnej dostępności .

  2. Rekrutacja prowadzona jest przez cały rok (załącznik Nr 4 do niniejszego Regulaminu).

  3. Rodzice dziecka składają wypełniony wniosek w Żłobku (załącznik Nr 1 do niniejszego Regulaminu).

  4. Warunkiem przyjęcia dziecka do Żłobka jest poświadczenie zatrudnienia obojga Rodziców oraz zamieszkanie na terenie Opola.

  5. W przypadku posiadania wolnych miejsc Żłobek może przyjąć dzieci Rodziców niepracujących zawodowo.

  6. Przy przyjęciu dziecka do Żłobka obowiązują następujące dokumenty:

  1. Wniosek o przyjęcie dziecka do żłobka

  2. Umowa opieki nad dzieckiem pomiędzy Rodzicem a Dyrektorem (załącznik Nr 2 do niniejszego Regulaminu),

  3. Książeczka zdrowia dziecka

  4. aktualne zaświadczenie o stanie zdrowia dziecka.

  1. Dzieci przyjmowane są do Żłobka, gdy są wolne miejsca, termin przyjęcia Dyrektor ustala z Rodzicami.

  2. W przypadku braku wolnych miejsc w Żłobku, dzieci wpisywane są do rejestru dzieci oczekujących na przyjęcie i przyjmowane są według kolejności zgłoszeń.

 

 

§8

 

Zasady pobierania opłat

 

 

  1. Wysokość opłaty za Żłobek ustala Rada Miasta Opola na drodze uchwały.

  2. Opłatę za usługi stanowią: opłata za pobyt oraz opłata za wyżywienie.

  3. Nieobecność dziecka w Żłobku nie zwalnia Rodzica z obowiązku ponoszenia opłaty za pobyt.

  4. Opłata za wyżywienie naliczana jest przez pomnożenie dziennej stawki żywieniowej przez liczbę dni roboczych w miesiącu.

  5. Wysokość dziennej stawki żywieniowej ustala Dyrektor, w oparciu o normy żywieniowe, aktualne ceny żywności, na podstawie dziennych raportów żywieniowych.

  6. W przypadku nieobecności opłata za wyżywienie ulega odliczeniu w następnym miesiącu od pierwszego dnia nieobecności dziecka w Żłobku.

  7. Opłata za pobyt i wyżywienie jest wnoszona z góry za każdy miesiąc.

  8. W miesiącu wolnym od zajęć, z powodu przerwy remontowej opłata nie jest naliczana.

 

§9

 

Organizacja żłobka

 

 

  1. Żłobek dysponuje 93 miejscami dla dzieci.

  2. W Żłobku funkcjonują 3 grupy dostosowane do wieku i rozwoju psychofizycznego dzieci.

  3. Żłobek jest czynny cały rok (z wyjątkiem przerwy remontowej ustalonej przez Prezydenta Miasta Opola na wniosek Dyrektora), od poniedziałku do piątku, w godzinach 6.30-17.30.

  4. Kierowanie Żłobkiem:

  1. żłobkiem kieruje jednoosobowo Dyrektor, na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Prezydenta Miasta Opola,

  2. Dyrektor odpowiada za całokształt działania placówki,

  3. Dyrektor jest przełożonym dla zatrudnionych w Żłobku Pracowników,

  4. w razie nieobecności Dyrektora jego obowiązki służbowe pełni Pracownik Żłobka wskazany przez Dyrektora.

 

§10

 

 

  1. Obsługa Żłobka:

  1. obsługą administracyjno- ekonomiczną zajmują się pracownicy administracji zatrudnieni w Żłobku Nr 4,

  2. zadania zapewniające bezpośrednią opiekę nad dziećmi sprawuje personel pomocniczy merytoryczny, tj. pielęgniarki/opiekunki,

  3. pozostałe zadania związane z działalnością żłobka wykonują pracownicy pomocniczy obsługi, tj. intendentka/kucharki/woźne/praczka/robotnik gospodarczy/robotnik do prac lekkich.

  1. Przydział zadań poszczególnym pracownikom następuje w drodze opisu stanowisk zatwierdzonych przez Dyrektora.

  2. Struktura organizacyjna Żłobka stanowi załącznik Nr 3 do niniejszego Regulaminu.

 

 

§11

 

Zadania wspólne pracowników

 

 

Pracownicy Żłobka mają obowiązek przestrzegania:

  1. zarządzeń i regulaminów wewnętrznych,

  2. ustalonego czasu pracy,

  3. zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,

  4. przepisów przeciwpożarowych,

  5. poszanowania praw dziecka,

  6. zasad współżycia społecznego,

oraz :

  1. wykonywania poleceń służbowych przełożonych,

  2. wykonywania pracy sumiennie i staranie,

  3. podnoszenia wiedzy ogólnej i zawodowej,

  4. uprzejmości wobec interesantów,

  5. przestrzegania zasad etyki zawodowej.

 

 

§12

 

Postanowienia końcowe

 

 

  1. Zmiany postanowień Regulaminu dokonywane są w trybie i na zasadach właściwych dla jego ustalania.

  2. Niniejszy Regulamin zostaje wprowadzony zarządzeniem wewnętrznym i wchodzi w życie z dniem podpisania przez Dyrektora.

 

 

 

 

 

 

 

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..